Enzianhof

Op zaterdag 1 september kwamen we weer aan in Oostenrijk om 2 weken vakantie te houden in Zell am Ziller in het Zillertal. Nadat we eerst op zaterdag een lunch genomen hadden in Pertisau aan de Achensee en op zondag 2 september een uitstapje gemaakt hadden naar Innsbruck, besloten we op maandag 3 september een leuke wandeling bergop te gaan doen in de omgeving van Zell am Ziller.

We verbleven in een appartement aan de Rohrerstrasse tegenover de SPAR en hiervandaan liepen we rechtsaf richting de skiliften van Zell am Ziller. Na bijna 1,5 kilometer kwamen we bij de skiliften aan en hier volgden we de bordjes richting de Enzianhof. We liepen een stukje omhoog en sloegen vervolgens linksaf onder de skilift en de zomer rodelbaan door. Hier ging het al meteen vrij steil omhoog.

Na ruim 1,5 kilometer dit pad gevolgd te hebben, liepen we naar rechts verder richting dee Enzianhof. Hier ging het iets vlakker omhoog om toch alweer redelijk snel steiler te gaan.

Een ruime kilometer volgden we dit pad en bleven we even staan om een hertje op de foto te krijgen die aan de bosrand liep. Onderweg hadden we meerdere keren mooi zicht op Zell am Ziller en het Zillertal. Hier liepen we weer linksaf en na een steil pad van 700 meter, sloegen we weer rechtsaf verder de berg op.

Ruim 6 kilometer na ons vertrek bereikten we de Enzianhof waar we even op het terras een lekkere lunch en drankje namen om vervolgens weer de terugweg te nemen. We wandelden een klein stukje langs hetzelfde pad terug, waarbij we langs de hangbuikzwijnen van de Enzianhof kwamen en na zo'n 600 meter vervolgden we onze weg linksaf terug naar beneden.

Na bijna 3 kilometer dalen kwamen we in het gehuchtje Gerlosberg uit waar we via smalle steile paadjes verder afdaalden richting Zell am Ziller. Ook op de terugweg hadden we vaak mooi zicht over het dal. Ruim 10 kilometer na ons vertrek waren we weer bijna beneden en liepen we naar rechts door de bossen en langs een kleine rivier. Bij de skiliften aangekomen liepen we verder langs het water om vervolgens op de hoek, waar de kleine rivier en de Ziller rivier samenkwamen, linksaf te slaan terug naar ons appartement. Na ruim 14 kilometer kwamen we in het stadje aan waar we weer even een terrasje pakten om daarna terug te wandelen naar ons appartement.

Na ruim 15 kilometer waren we weer terug en hadden we onze eerste mooie wandeling van de vakantie erop zitten.