Galitzenklamm - Goggsteig

Op vrijdag 2 juni besloten we een wandeling te gaan doen door en bij de Galitzenklamm een stukje voorbij Lienz. De klamm ging pas op om 10:00 uur en aangezien wij er al rond 09:00 uur waren, besloten we eerst een stukje te wandelen alvorens de klamm in te gaan. We liepen eerst naast de klamm een smal steil pad in wat na een stukje ophield en overging in een Klettersteig. We liepen terug en sloegen rechtsaf langs het riviertje. Iets na 09:30 uur draaiden we weer om richting de klamm en na even gewacht te hebben, konden we de klamm in.

De klamm op zich was mooi om mee te maken maar ook erg kort en na een klein halfuurtje waren we weer bij de uitgang. Nadat we onze helmen ingeleverd hadden, liepen we terug richting de parkeerplaats en daar volgden we het fietspad langs het riviertje. Na een klein stukje sloegen we rechtsaf richting de energiecentrale. Hier sloegen we weer linksaf en na zo'n 5,5 km na ons vertrek, sloegen we rechtsaf een smal en steil stijgend pad in genaamd de Goggsteig. Dit pad volgden we een kleine kilometer waarbij we af en toe mooi uitzicht hadden op Lienz en het dal. Het pad was enorm steil en liep gemiddeld 33% omhoog. Boven aangekomen volgden we de bordjes richting de Klammbrückl.

Na bijna 9 km kwamen we bij de Klammbrückl aan waarbij we aan weerszijde van de brug de 33 meter diepe kloof in konden kijken. Na wat foto's begonnen we met de afdaling. We daalden eerst gestaag af via een brede weg waarna we op een smal en steil pad uitkwamen genaamd de Goass Steig. Dit smalle steile pad volgden we verder naar beneden. Beneden aangekomen wandelden we weer via het fietspad richting de klamm en daar aangekomen Hebben we een ruim uurtje lekker op het drukke terras gezeten om wat te eten en drinken.

Ruim 13 km hebben we daar gewandeld en het was een leuke, mooie en soms imponerende tocht door de klamm en de omgeving.