Idar Oberstein Weiherschleife

Op Zondag 30 juli 2017 besloten we naar Idar Oberstein te rijden, een kleine 10 km verderop, om daar een mooie wandeling te gaan doen. We parkeerden de auto bij een klein meertje bij de Historische Weiherschleife. Hiervandaan begonnen we onze wandeling genaamd de Weiherschleife. We staken de weg over en via een smal bospad gingen we redelijk steil omhoog. Na een kleine 2 km flink klimmen kwamen we aan bij de ingang van Edelsteinminer en een klein stukje verder bij het bezoekerscentrum van de Steinkaulenberg. Hier vervolgden we onze route richting het plaatsje Algenrodt waar we langs heen liepen.

Met regelmaat hadden we mooi uitzicht over de dorpjes en de bergen en na een kleine 8 km liepen we voorlangs het plaatsje Hammerstein weer richting Idar Oberstein. Met regelmaat kregen we korte maar flink steile klimmetjes voor onze kiezen wat het tochtje best pittig maakte.

Wel hadden we ook continue wisselende paden en wisselende natuur om ons heen wat de tocht ook weer erg mooi maakte.

We bleven de routebordjes voor de Weiherschleife volgen en nadat we na ruim 8,5 km de doorgaande weg overgestoken waren, liepen we ruim 10 km na ons vertrek Idar Oberstein weer binnen. Na een kort stukje door het stadje, wandelden we de bossen weer in met wederom enkele pittige klimmetjes en afdalingen. Na ruim 13 km passeerden we het dorpje Algenrodt langs de andere kant en wandelden we Idar Oberstein weer een stukje in. Hier liepen we al snel weer afwisselend door de bossen en korte stukjes door het dorpje heen.

Na ruim 16 km waren we weer terug bij het begin en besloten we het tochtje af te sluiten met een lekker drankje en hapje op het terras aan het meertje.

Het was weer een mooi tochtje geworden met vele pittige klimmetjes en vele mooie uitzichten.