Raggaschlucht

Op dinsdag 30 mei vertrokken we met de auto naar het plaatsje Flattach aan de voet van de Möltaller gletscherbahnen. Hier parkeerden we de auto op een grasveld bij de rivier en wandelden we naar de start van de Raggaschlucht, een diepe kloof met meerdere watervallen. Het pad was vrij kort en redelijk steil door de vele trappen.

Het eerste stukje van het pad ging nog geleidelijk door de bossen maar al snel liepen we de kloof in over houten planken en trappetjes.

We hadden onze hond meegenomen en die vond het helemaal niets om te lopen. Vooral de houten planken met balkjes erop geschroefd vond ze doodeng en het kostte ons enorm veel moeite om haar mee omhoog te krijgen. Ook het enorme kabaal van de watervallen hielp daar niet bij.

Ondanks dat was het schitterend om doorheen te lopen met prachtige diepe stukken kloof en meerdere schitterende watervallen. Aan het eind van de kloof was er de hoogste waterval waarna we via een volgende trap de kloof uit klommen. Bij de weg aangekomen konden we kiezen om linksaf te slaan om nog 2 uur verder te klimmen naar de Ragga alm of rechtsaf een steile afdaling terug naar het begin. Omdat onze hond er al aardig doorheen zat en het ook vandaag weer heel warm was, besloten we af te dalen terug naar de auto.

Na een klein uurtje waren we weer terug bij de auto en waren we een mooie ervaring rijker. Op de terugweg stopten we nog bij een stuwmeertje waar we nog een kleine 4 km langs wandelden alvorens we terug naar ons huisje reden.