Seeboden - Egelsee - Seeboden

Op woensdag 31 mei vertrokken we naar de Millstättersee om daar in de buurt een leuke wandeling te gaan doen. Omdat het wederom enorm warm was en we onze hond bij ons hadden, besloten we geen grote klimtocht te gaan doen. We reden naar Seeboden en bij woningen aan het water parkeerden we rond 10:30 uur de auto. Hier liepen we eerst 800 meter door de straat alvorens we via een smal vlak pad langs het water liepen. Hier hadden we regelmatig mooi zicht op het grote meer en onze hond kon op meerdere plekken even het water in om af te koelen.

Na bijna 5 km kwamen we aan bij een kruising waar we linksaf sloegen richting de Edelsee om daarvandaan weer terug te wandelen naar de auto. Hier ging het een klein stukje over een asfaltweg omhoog alvorens we rechtsaf het bos weer inliepen. Het was inmiddels net na 12:00 uur en het werd steeds warmer. Het brede pad liep redelijk geleidelijk omhoog en ook hier hadden we af en toe mooi zicht op het meer.

We bleven de bordjes naar de Egelsee volgen en we bereikten het meertje na 9 km. Aangezien het meertje niet zo heel veel voorstelde, besloten we al snel weer terug te wandelen naar ons startpunt. We volgden een kleine kilometer hetzelfde pad terug waarna we schuin links doorliepen terug richting de auto. Na bijna 14 km kwamen we bij een smal pad dat steil slingerend richting de Millstättersee liep. We daalden hierlangs af waarna we weer dezelfde weg terug langs het water en door de straat liepen naar de auto.

Na ruim 15 km en 3,5 uur waren we weer terug bij de auto en hadden we er weer een mooie tocht opzitten. De Millstättersee is een echte aanrader als je in Karinthië op vakantie bent.