Stad Salzburg

Op 1 juni 2018 vertrokken we voor onze vakantie in Slovenië eerst naar Puch bei Hallein om daar een hotelovernachting te doen en vervolgens op zaterdag 2 juni eerst een wandeling door de stad Salzburg te doen. Na een lange rit en een goede nacht reden we zaterdag 2 juni vrij vroeg al naar Salzburg. We parkeerden de auto bij CONTIPARK Parkplatz Basteigasse en bleven een kwartiertje in de auto wachten vanwege de zware regen. Na een kwartiertje besloten we toch maar te gaan wandelen en liepen we de parkeerplaats af het centrum in. Door smalle straatjes liepen we richting de vesting en na een korte steile klim kwamen we bij de vesting aan. Na de vesting rondgelopen te hebben en meerdere mooie foto's te hebben gemaakt van de vesting en het mooie uitzicht over de stad, liepen we verder richting Freyschlössl - Roter Turm. Hier liepen we links verder langs naar Richterhöhe, Mönchsberg, een ruïne en na een rondje hier liepen we weer verder richting het museum.

Na zo'n 5 kilometer bereikten we het museum en na even rondgekeken te hebben en wat foto's te hebben genomen van het uitzicht liepen we verder richting Hotel Schloss Mönchstein. Net voorbij het hotel daalden we af richting de rivier en staken we bij de eerste brug de rivier over. Hier liepen we richting Schloss Mirabell en voorbij Mirabell sloegen we rechtsaf richting het oude centrum. Na ruim 7 kilometer kwamen we weer aan bij de rivier en liepen we langs deze kant weer terug naar de brug waar we overheen gekomen waren. Hier staken we de rivier weer over en liepen we via de andere over langs een leuke markt terug richting het oude centrum.

In het oude centrum liepen we langs het geboortehuis van Mozart en langs de Dom om, na meerdere mooie foto's, terug te lopen naar de auto. Na ruim 11 kilometer waren we weer terug bij de auto en hadden we een mooie wandeling door Salzburg met vele mooie uitzichten achter de rug. Absoluut de moeite waard om deze stad eens te bezoeken.