Vogelsang

Op zondag 11 september vertrokken we weer vroeg vanuit ons appartement naar het dorpje Einruhr voor onze laatste wandeling van het weekend.

We parkeerden weer onze auto op de dezelfde parkeerplaats als vrijdag en we wandelden weer naar het smalle steegje tussen de woningen waar we aan de klim begonnen. Na zo'n 700 meter klimmen sloegen we deze keer rechtsaf ipv rechtdoor zoals vrijdag. Hier wandelden we een stuk licht stijgend over een slingerend pad verder en na een paar honderd meter sloegen we linksaf.

Vanaf daar liepen we dwars door het bos over iets wat op een pad leek. Dit stuk bleven we een ruime kilometer volgen alvorens we weer op hetzelfde stuk uitkwamen waar we op vrijdag dwars de berg opgelopen waren. Na weer een paar honderd meter kwamen we weer op het open stuk uit waar we deze keer rechtsaf sloegen richting Wollseifen.

Ongeveer 4,5 kilometer na ons vertrek kwamen we aan bij Wollseifen en deze keer liepen we door het voormalig dorpje in de richting van Vogelsang. Na even rondgekeken te hebben en wat foto's te hebben genomen, liepen we ruim een kilometer verder waar we linksaf sloegen richting Vogelsang, de voormalige Adolf Hitler scholen en na de oorlog door de Britten en Belgen in beslag genomen als militair terrein.

2 kilometer verderop kwamen we bij Vogelsang aan en liepen we het terrein op. Onder aan het restaurant gingen we even rusten op een bankje om wat te eten en drinken en te genieten van het wijdse uitzicht.

Hierna wandelden we over het terrein naar beneden tot aan de Victor Neels Brücke. Deze staken we over en we sloegen rechtsaf om langs de oever van de Urft verder te wandelen in de richting van de Staumauer. Op dit stuk hadden we meerdere keren prachtig zicht over de rivier en de omliggende bergen. Ruim 14,5 kilometer na ons vertrek kwamen we bij de Staumauer aan waar we even rusten om daarna de Staumauer over te steken.

Hier sloegen we rechtsaf om onze weg langs de oever te vervolgen terug richting Einruhr. Ook hier konden we meerdere keren genieten van mooie uitzichten over het water. Omdat we al 2 pittige tochten gedaan hadden in 2 dagen waren we blij dat de laatste kilometers zo goed als vlak waren en bijna 21 kilometer na ons vertrek wandelden we Einruhr weer binnen.

Hier liepen we door het dorpje richting de parkeerplaats en daar aangekomen besloten we het weekendje af te sluiten met een hapje en drankje op het terras van de Seebar, naast de parkeerplaats.

Het was weer een mooie tocht en een mooie afsluiting van 3 dagen wandelen door de Eiffel. Een prachtig gebied met talloze wandelmogelijkheden door mooie natuur en pittoreske dorpjes. En dat op steenworp afstand van Nederland. Een aanrader om eens naartoe te rijden.