Dreiländerecke Arnoldstein

Op maandag 4 juni besloten we, na 2 korte maar mooie wandelingen door Slovenië, een tocht te doen in Oostenrijk. We reden naar het plaatsje Arnoldstein om daar te gaan wandelen naar de Dreiländerecke, het Drielandenpunt tussen Oostenrijk, Italië en Slovenië. In 2015 waren we bij Nauders al eens bij het Drielandenpunt tussen Oostenrijk, Italië en Zwitserland geweest.

We parkeerden onze auto bij het dalstation van de kabelbaan in Arnoldstein en liepen daarvandaan rechtsaf en meteen linksaf de berg op. Na een klein stukje verkeerd te zijn gelopen sloegen we al snel linksaf weer de bossen in verder bergop. Veelal wandelden we door de bossen wat enige verkoeling gaf aangezien het vrij warm begon te worden. Soms kwamen we langs open stukken waarbij we mooi zicht hadden op het dal en de hoge toppen bij Arnoldstein.

Na 5 kilometer waren we bijna 700 meter omhoog gegaan al en kwamen we op een punt waar we twijfelden welke kant we op moesten. Helaas was het hier erg slecht aangegeven. Ik zag in de verte een bordje met Achtung Staatsgrenze en we besloten daarheen te wandelen. Daarvandaan liepen we naar rechts verder omhoog naar de skilift. Na een kilometer kwamen we aan bij de Dreiländereck Hütte en weer een kilometer verder bereikten we na een pittig klimmetje nog de Dreiländerecke op ruim 1500 meter hoogte.

Hier hadden we prachtig zicht op de hoge bergtoppen van Oostenrijk, Italië en Slovenië. Na even rond te hebben gekeken en meerdere mooie foto's te hebben gemaakt, daalden we weer af naar de Dreiländereck Hütte om daar even te genieten van een lekkere lunch.

Na de lunch moesten we eigenlijk weer terug omhoog om langs een andere kant weer af te dalen naar de auto. We hadden hier beide weinig zin in en ook onze hond begon het zwaar te krijgen dus besloten we langs dezelfde weg terug te wandelen naar de auto.

Bijna 5,5 uur en ruim 13 kilometer na ons vertrek kwamen we weer aan bij de auto. Een hele mooie wandeling waarbij het aan te raden eerst te lunchen en dan door te lopen naar het Dreiländereck om dan langs de andere kant weer af te dalen.

Zeker de moeite waard om eens te doen.