Hahnenkamm rennen

Op 18 juni vertrokken we met de auto naar Wildschönau om daar te gaan wandelen. Marie-Louise had van een collega gehoord dat het daar erg mooi was en dat je daar prachtig kon wandelen. Echter missten we ergens een afslag en zaten we op een gegeven moment in de buurt al van Kitzbühel. Net voorbij Kirchberg, richting Kitzbühel zagen we een skilift, de Flechalmbahn met een grote parkeerplaats en besloten daar de auto te parkeren en daarvandaan te gaan wandelen.

Rond 11:00 uur liepen we richting het mountainbikepad aan het eind van de parkeerplaats en langs dit pad begonnen we onze weg omhoog. Het begon al meteen erg steil en smal en na een paar honderd meter sloegen we linksaf het wandelpad in. Het pad liep smal en steil omhoog door een prachtig bosgebied en meerdere keren kruisten we het pad voor de mountainbikers.

Op een bepaald punt zagen we een routebordje met daarop de Hahnenkamm rennen. Ik wist dat dit één van de meest beruchte afdalingen was in het wereldbeker circuit skiën en we besloten die richting te volgen. De weg ging vrij gestaag omhoog en wisselde af van smal tot breed. Nadat we zo'n 5 km gewandeld hadden kwamen we bij een kruising bij een klein stuwmeertje waar we konden kiezen om over de skipiste omhoog te wandelen of om de skipiste heen omhoog te wandelen. De skipiste was enorm steil omhoog en waar zo goed als iedereen ervoor koos om de piste heen te wandelen gingen wij via de piste omhoog. Ongeveer 1,5 km verderop lag de start van de skipiste en hadden we een hoogteverschil van 300 meter overbrugd. Bij de start even wat gerust, gedronken en gegeten en daarna aan de terugweg begonnen. Deze keer liepen we om de piste heen en deze route was ruim een kilometer langer om hetzelfde hoogteverschil te overbruggen.

Na ruim 10 km na ons vertrek sloegen we linksaf de Brandseite in om via de andere kant van de berg weer af te dalen naar de parkeerplaats. Deze weg liep slingerend naar beneden vlak langs Kirchberg om zo weer bij de parkeerplaats te komen.

Na een tocht van 17 km en bijna 5 uur waren we weer terug bij de auto.

Het was een prachtige afwisselende tocht richting de start en erg mooi om te doen. En het wandelen over de beruchte afdaling gaf de tocht wat extra's.