El Tarter - Vall del Riu

Na onze 2 pittige tochten namen we 13 september een dagje rust om een dag later te gaan wandelen naar Vall del Riu. We hadden gehoord dat het daar prachtig wandelen was.

We vertrokken om 9:15 uur vanaf ons appartement en liepen links de straat uit. Na 100 meter sloegen we links het smalle pad in achter onze straat de berg op. Na een pittige klim kwamen we bij een asfaltweg die we links volgden richting onze eindbestemming. Na een kleine 2km kwamen we bij de Ctra de Ransol, de doorgaande weg naar en van Ransol welke we overstaken. We liepen een smal bergpad op dat door de bossen liep richting Vall del Riu. Na een kilometer volgden we het smalle pad rechts en daar ging het meteen goed steil omhoog. Zo'n 1,5km verder vlakte het pad af en liepen we een kilometer vrij makkelijk richting de Vallei. Echter was de vallei helemaal gevuld met loslopende paarden waardoor wij besloten niet verder te gaan ivm onze hond.

We liepen hetzelfde pad weer terug en halverwege moesten we even schuilen vanwege een flinke hagelbui. Na zo'n 2,5km sloegen we rechtsaf richting het plaatsje Ransol. Hier liep het vrij steil naar beneden over smalle, natte en daardoor gladde paadjes. Weer 1,5km liepen we het plaatsje Ransol binnen en wandelden we rustig terug naar ons appartement.

Na een dikke 4 uur wandelen waarin we 12,5km aflegden waren we weer terug. Ondanks dat we niet door de Vall del Riu gegaan waren was het toch een heerlijke wandeling. Mooie uitzichten gehad en heerlijke uitdagende wandelpaden.