Edersee

Op maandag 2 augustus moesten we weer uitchecken. We wilden nog een leuke wandeling gaan doen en reden richting de Edersee in de deelstaat Hessen. Op een parkeerplaats aan de Am Weiher bij Zündstoff Steakhouse Biker-kneipe parkeerden we de auto en gingen onderweg.

We liepen richting het water, over de brug en aan het eind van de brug gingen we rechtsaf richting de Edersee. We liepen het plaatsje Hemfurth in en aan het eind van de weg sloegen we linksaf, de eerste straat rechts en daarna schuin links de Zur Spermauer in. Na 2 km kwamen we bij de Spermauer aan bij de Edersee. We liepen over de Spermauer naar de andere kant en liepen linksaf langs de oever van het meer. We liepen om het hotel Edersee heen om aan de overkant van de weg een bospad in te wandelen richting Schloss Waldeck. Het pad liep meteen enorm steil omhoog en veranderde al snel van een heel breed naar een heel smal pad door de bossen. Doordat het al goed warm was, liep het heerlijk koel in de bossen. Ongeveer 5km na ons vertrek, namen we een bospad naar beneden richting het meer. Na een klein stukje langs de doorgaande weg gelopen te hebben, staken we weer over en liepen we wederom het bos in. Ook hier ging het weer steil omhoog en aan het eind van het pad gingen we linksaf richting het kasteel. We liepen het dorpje Waldeck in en volgden de bordjes naar het Kasteel. Na 8km kwamen we bij Schloss Waldeck aan en na even rond gekeken te hebben, wandelden we weer terug. Omdat het inmiddels vrij heet was, besloten we dezelfde koele weg door de bossen terug te wandelen ipv langs de open weilanden. Na een kleine 15km wandelen waren we weer terug bij de auto en reden we terug naar huis.

Ook dit was weer een mooi tochtje dat zeker aan te raden is. Het mooie meer, De stuwdam, het kasteel en de mooie bergen maken het een leuk uitstapje.

Ons weekendje Duitsland zat er weer op en we waren weer een ervaring en drie mooie wandelingen rijker.