Stausee Wasserfallboden

Op vrijdag 26 mei besloten we een tocht te doen naar de stuwmeren nabij Kaprun. Om 7:45 uur stapten we in de auto en rond 9:30 uur parkeerden we de auto op de parkeerplaats bij de Panoramabahn richting de Kitzsteinhorn. Een klein kwartiertje later vertrokken we en wandelden we naar de ingang van de Panoramabahn op 911 meter hoogte. Hier liepen we voorlangs en staken we de parkeerplaats over richting het riviertje. Bij het riviertje aangekomen, sloegen we linksaf en volgden we de rivier langzaam omhoog. We volgden het pad langs het riviertje ongeveer 2,5 km waarbij we een paar keer een bruggetje overstaken.

Na ruim 2,5 km kwamen we op een parkeerplaats bij Hotel Kesselfall en hier namen we rechts het smalle pad richting Mooserboden. Tot hier was het redelijk vlak en goed begaanbaar maar vanaf dit punt werd het vrij steil en lastiger begaanbaar door stenen, rotsblokken en boomwortels. We liepen inmiddels al flink in de warme zon en merkten dat het wandelen lastig was, waarschijnlijk mede door de lange autorit van 1100 km de dag ervoor.

Na ruim 3 km moesten we een riviertje/waterval oversteken dwars door het water waarna we weer verder konden via het smalle en steile pad. Van tijd tot tijd hadden we een geweldig uitzicht over de bergen en over Kaprun. We kwamen langs meerdere mooie grote watervallen en het pad wisselde van rotsachtig tot open en groen. Wel werd het steeds warmer en ging het lopen ook steeds moeizamer. Het plan was om naar beide stuwmeren te wandelen maar toen we bij Stausee Wasserfallboden aankwamen, het eerste stuwmeer besloten we niet verder te gaan maar na wat rust terug te wandelen. We hadden inmiddels een kleine 7 km gewandeld in de hitte, inmiddels was het zo'n 27 graden en ook voor onze hond werd het teveel.

We wandelden langs dezelfde weg weer terug en even na 3 uur en na ruim 14 km waren we terug bij de auto. Het was een mooie tocht met veel mooie vergezichten en watervallen maar om ook het tweede meer te bereiken hadden we een paar uur eerder moeten vertrekken. Maar al met al wel de moeite waard geweest.