El Tarter

Op vrijdag 5 september 2014 vertrokken we om 2 weekjes vakantie te vieren in Andorra. Aangezien het wat verder rijden was, hadden we besloten om het in twee dagen te rijden. Vrijdagnacht verbleven we in een hotel in Limoges Frankrijk om de volgende ochtend door te rijden naar El Tarter in Andorra. We hadden daar een mooi appartement met een heerlijk groot terras wat we deelden met de eigenaars, Chantal en Alain. Zij een Belgische en hij een Fransman dus de communicatie verliep erg makkelijk. Na een goede nachtrust vertrokken we op zondag 7 september voor onze eerste wandeling in de Pyreneeën.

Omdat de temperatuur in de middag al snel rond de 30 graden lag, namen we extra drinken mee voor ons en onze hond.

Rond 10:30 uur vertrokken we vanuit ons appartement op 1800 meter hoogte en liepen links de straat in. Na 100 meter gingen we links een smal wandelpad op en liepen we redelijk steil achter langs het plaatsje omhoog. Na 1,5km kwamen we bij een kruising met een doorgaande weg waar wij rechtsaf de bossen in gingen. Het pad liep op sommige stukken flink steil omhoog en ging al snel over van een bospad naar een pad over een open vlakte. De zon scheen al flink en de temperatuur liep al flink op. Ondanks de warmte was het wandelen erg goed te doen.

We liepen langs een aantal kleine meertjes en doordat we op een groot open stuk liepen, hadden we prachtige vergezichten over de Pyreneeën. Na een kleine 5km bereikten we ons hoogste punt van die dag op ruim 2400 meter hoogte. Het pad boog af naar rechts weer bergaf richting El Tarter. Al snel liepen we de bossen weer in en ging het steil naar beneden. Na ruim 8km bereikten we de weg waar we rechtsaf sloegen richting ons appartement. We volgden deze weg 2km toen we rechts een smal pad inliepen richting het appartement.

Een kleine 11km nadat we begonnen waren en 3:45 uur verder waren we weer terug en zat onze eerste mooie wandeling erop. Het was een heerlijke eerste tocht geworden door een prachtige natuur onder een heerlijk zonnetje.