Nauders 2

Op woensdag 16 juni wilden we een korte tocht houden aangezien we gisteren een lange en zware tocht hadden naar het Drielandenpunt en 17 juni een lange tocht voor de boeg hadden naar de Reschensee in Italië en terug. We hadden op de kaart een leuke tochtje uitgezocht en rond 10:30 uur begonnen we onze wandeling.

We liepen wederom door het dorp naar de skilift aan de andere kant van het dorp en ipv linksaf gingen we deze keer rechtsaf richting de Zwitserse grens. De weg voerde ons over een open stuk naar een klein watertje waarlangs we verder liepen het bos in. Na 4,5km kwamen we bij een open stuk weer waar we links omheen liepen en vervolgens rechtsaf sloegen richting de Zwitserse grens. Het pad werd breed en ging regelmatig omhoog en weer omlaag toen we na bijna 9km bij een kruising kwamen. We liepen verder in de veronderstelling dat we dan bij de Zwitserse grens zouden komen. Echter 1km verder hield het pad ineens op en na even rond gekeken te hebben, wandelden we maar weer terug. Toen we eenmaal thuis waren, bleek dat we de grens allang ongemerkt gepasseerd waren.

Toen we weer bij de kruising kwamen, besloten we rechts aan te houden verder de berg op. Dit liep een paar kilometer vrij steil en breed omhoog alvorens we weer afdaalden naar het laatste openstuk waar we geweest waren. Langs de andere kant van het open stuk wandelden we weer terug naar het watertje wat we aan het begin gepasseerd waren. In plaats van de weg rechts terug naar Nauders te volgen gingen we links om het watertje heen om langs een andere weg weer Nauders in te wandelen. Inmiddels hadden we er alweer ruim 16km opzitten toen we de weg overstaken langs hotel de Norbertshöhe en wandelden we over een smal stijgend pad richting de Sellesköpfe, een berg van rond de 1700m hoog. Daar liepen we in een ronde links omheen en daalden weer af richting Nauders. We liepen over een open stuk met het voetbalveld van Nauders rechts van ons weer terug richting de skilift alvorens we de laatste 2km inzetten terug naar ons appartement.

Wat een korte tocht had moeten worden was toch uitgelopen op een lange en vrij zware wandeling die zelfs 100 meter langer was dan de 24,4km van de dag ervoor. Bijna 6,5 uur na vertrek vanuit het appartement waren we weer terug en hadden we weer een mooie en zeer afwisselende tocht achter de rug. En met nog 1 lange en zware wandeling voor de boeg, besloten we die avond maar wat eerder ons bed op te zoeken.