Rursee

Met Pasen zijn we een lang weekendje naar Heimbach, Duitsland geweest in de Eiffel. Na de eerste dag een kort rondje in de buurt gewandeld te hebben, besloten we de 2e dag, 6 april 2015 naar Landal Eiffeler Tor te rijden om daar te gaan wandelen bij de Rursee.

Rond 10:30 uur kwamen we bij het park aan en nadat we de auto geparkeerd hadden, gingen we aan de wandel. Wel goed opletten waar je de auto wil parkeren want niet elke parkeerplaats is toegankelijk voor iedereen.

We liepen naar het eind van de parkeerplaats het wandelpad op langs het water van de Rursee. Het pad liep over het water naar rechts en was goed begaanbaar en had een lichte stijging. Na zo'n 1,5 km kwamen we bij een splitsing en we besloten het pad verder te volgen langs de Rursee. Op sommige plekken hadden we een prachtig zicht over het grote meer. Na ongeveer 6,5 km kwamen we weer bij een splitsing en we besloten linksaf te gaan en het pad langs het water te verlaten. Hier liepen we een slingerpad op dat al vrij snel omhoog ging. Gezien het mooie weer kwamen we regelmatig andere wandelaars tegen en was het extra genieten van de mooie bosrijke natuur. Een kleine kilometer verder sloegen we weer linksaf om door het bosgebied terug te wandelen naar de ingang van het park.

Eenmaal op het park volgden we rechtsaf het wandelpad over het park om bij een uitloper van de Rursee te komen. Hier volgden we naar rechts het pad langs het water en na ongeveer 17 km na ons vertrek sloegen we rechtsaf de bossen in. Ondanks dat het bos hoorde bij het eerste bosgebied van de tocht, was de natuur heel anders. Hier liep het pad redelijk smal en golvend terug richting de parkeerplaats waar we na 21 km en 4:30 uur wandelen weer terug bij de auto aankwamen.

Prachtige tocht om te lopen met veel mooie uitzichten over de Rursee en veel afwisselende natuur.