Highline179 en Forggensee

Na de lange tocht van 1e kerstdag besloten we op 2e kerstdag een korte tocht te doen naar de Highline179, de langste hangbrug ter wereld in Oostenrijk met een lengte van 406 meter, breedte van 1,2 meter en 114 meter boven de grond. Deze keer zonder onze hond aangezien de brug bestaat uit metalen vloerdelen waar onze hond niet tegen kan. We vertrokken tegen 08:15 uur vanuit ons appartement en rond 08:45 uur parkeerden we de auto op de parkeerplaats onder de hangbrug.

Hiervandaan liepen we richting de start van het wandelpad wat we omhoog volgden tot aan de brug. Bij de brug ligt de ruïne Ehrenberg, een burcht gebouwd in 1296 waar we een kijkje namen en wat foto's. Hiervandaan liepen we terug naar de brug, gingen we door de poortjes en liepen we de brug op. Voor mij met mijn hoogtevrees een aardige uitdaging. het waaide redelijk en de brug ging af en toe best op en neer. De uitzichten waren echter fenomenaal. Aan het eind van de brug liepen we naar Fort Claudia uit 1645 waar we ook even rondkeken en foto's namen.

We wandelden terug vanaf het fort naar de brug omdat we die weer over moesten steken om bij de auto te kunnen komen. Nog even wat foto's genomen vanaf het uitzichtpunt waarna we de brug weer overstaken. Door de metalen roosters kon je naar beneden kijken en dat gaf een imponerend uitzicht.

Terug aan het begin van de brug liepen we een smal enorm steil pad op richting Festung Schlosskopf uit 1741. Het pad liep ruim 700 meter steil omhoog waarna we een kijkje konden nemen in de oude vesting ruïne en de geweldig mooi vergezichten. Na een tijdje rondgekeken te hebben, wandelden we weer richting het wandelpad.

Hiervandaan liepen we vrij gestaag naar beneden en na zo'n 7 kilometer waren we weer terug bij de auto. Een korte maar mooie tocht met een hangbrug en diverse ruïnes met prachtige vergezichten.

Een absolute must als je daar in de buurt wil wandelen.

Tegen 12:30 uur waren we weer terug in ons appartement en omdat onze hond de hele ochtend alleen was geweest, besloten we tegen 14:00 uur nog een wandeling te doen. We liepen vanuit ons appartement naar rechts en meteen weer rechts. Aan het eind van de straat liepen we naar links richting de Forggensee. Hier aangekomen bleek het veel minder mooi en spectaculair te zijn dan gehoopt dus wandelden we al snel weer terug.

Bij de rotonde liepen we naar rechts en vlak daarna linksaf het winkelterrein in. Omdat na een stuk wandelen bleek dat we hierlangs niet terug konden komen, wandelden we weer terug en liepen we een stukje langs dezelfde weg weer terug. Even later liepen we naar rechts om daar een heuvel op te lopen met mooi zicht op Füssen en de Forggensee.

Na bijna 8 kilometer waren we weer terug bij het appartement en hadden we er in totaal toch weer een kleine 15 kilometer opzitten.